onsdag 21 april 2010

I Georgien, och inte.

Ursäkta, Ellika (min än så länge kända läsare). Jag ska bättra mig!

Om allt gått som planerat hade jag varit full av inspiration nu, på plats i Georgien. Men ett askmoln ställde sig i vägen, så vi fick ställa in den korta resan. Minst sagt snopet.

Imorgon skulle vi ha hälsat på Fund Sukhumi i Kutaisi, som bl.a. arbetar med dialogprojekt där internflyktingar från utbrytarregionen Abchazien, och kvinnor som fortfarande bor där, träffas och utbyter erfarenheter. Här skriver Kvinna till Kvinna mer om det. Jag har fått idén med konfliktlösning på gräsrotsnivå på hjärnan sedan jag läste etik, det tilltalar mig verkligen. Empati is the shit. Och genusperspektiv, som vi vet.

Det snöar för övrigt i Tomelilla, inte så hett. Eller är det aska från vulkanen? Om man vill kan man tänka att jag står vid Svarta havet här, men egentligen är det i Simrishamn.

1 kommentar:

  1. JAAAA! Du är tillbaka! Vad glad jag blir. Ska bli skoj att läsa det fina du skriver igen. Trist att du var en av de som drabbades av rökmolnet.
    Hanna - Universum 1-1

    SvaraRadera