tisdag 23 november 2010

I väntans tider.

Tiden går lite långsamt. Lite. Långsamt. Jag konstaterade idag att jag liksom har delegerat bort alla uppgifter och nu väntar (hoppas) på resultat. I kombination med hemlängtan och allmän brist på motiverande uppmuntran och information är jag alltså ganska sysslolös. Men vi kanske tolka det som en sorts framgång?

Alltså, sådant vi väntar på: Torsdag, 25:e november, den internationella dagen för elimineringen av våld mot kvinnor. Vi visar filmen Kvinnornas krig och diskuterar på YUVA:s nyinvigda "kontor", som tidigare på dagen öppnar med pompa och ståt (?) som det nya "Youth Centret". Oinvolverade som vi är går vi väl dit och minglar i alla fall... Jag tänkte också passa på att värva fler deltagare till nästa bortdelegerade aktivitet: Trainingen i SRHR och genus, för 10 grymma unga kvinnor som ska vända upp och ned på azerisk sexualmoral (in my dreams). Jag ser framemot att träffa Madlena och Lia från Avantgard, det blir förhoppningsvis en bra avslutning, sista helgen innan jag åker hem.

Imorgon, onsdag, ska jag också följa med mina fina tjejgruppsledare till skolan i Xatai-distriktet, träffa rektorn och planera för tjejgruppsrekrytering och träffar. Jag hoppas, hoppas att det blir bra. Blir något iallafall.

Ikväll ska vi gå ut och khachapuri - det gäller att frossa i kaukasiska specialiteter medan möjligheten finns. Sverige har ju tyvärr inte fått sin första georgiska restaurang ännu. Jag snor en bild:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar